Reklamation
Reklamation
Når du handler hos Cykelgear, har du 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, tilbyder vi dig enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen - alt afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis du modtager en vare, som er beskadiget ved modtagelse, har du 14 dage til at rette henvendelse til os.
Sådan foretager du en reklamation
Her er de steps, du skal igennem, hvis du vil foretage reklamation på en vare:
- Send en mail til [email protected] med dit ordrenummer og en forklaring på problemet
- Vedhæft meget gerne et billede af fejlen
- Afvent vores svar på reklamationen
- Når og hvis det er aftalt med os, send da varen retur til os. Vi sender en returlabel - uden beregning - til dig på mail, som du kan bruge til pakken
- Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage
- Få en kvittering for afsendelse af pakken, når du indleverer den til forsendelse
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på [email protected] eller tlf. 60708383.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].