Reklamation

Reklamation

Når du handler hos Cykelgear, har du 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, tilbyder vi dig enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen - alt afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du modtager en vare, som er beskadiget ved modtagelse, har du 14 dage til at rette henvendelse til os.

 

Sådan foretager du en reklamation

Her er de steps, du skal igennem, hvis du vil foretage reklamation på en vare:
 

  1. Send en mail til [email protected] med dit ordrenummer og en forklaring på problemet
     
  2. Vedhæft meget gerne et billede af fejlen
     
  3. Afvent vores svar på reklamationen
     
  4. Når og hvis det er aftalt med os, send da varen retur til os. Vi sender en returlabel - uden beregning - til dig på mail, som du kan bruge til pakken
     
  5. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage
     
  6. Få en kvittering for afsendelse af pakken, når du indleverer den til forsendelse
     

 

Reklamation og cykler

Ved reklamation på cykler, der er samlet og leveret til dig, gælder følgende: Hvis du har kontaktet vores kundeservice og fået en mekaniker ud til at undersøge din cykel, forbeholder vi os retten til at opkræve 1.000 kr. til dækning af omkostninger forbundet med undersøgelsen, hvis undersøgelsen viser, at der ikke er tale om en reklamationsberettiget fejl eller mangel.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på [email protected] eller tlf. 60708383.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
 

 

1
Hvornår længe kan jeg lave en reklamation på en vare?
Hos Cykelgear.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten får din vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
2
Hvor skal jeg henvende mig med en reklamation?
Du skal sende en mail til [email protected] med dit ordrenummer, en forklaring på problemet og gerne billeder eller video af problemet. Se mere om reklamation længere oppe på denne side.
3
Hvordan sender jeg min reklamation retur?
Når din reklamation er godkendt eller varen skal sendes ind for at blive tjekket yderligere, vil du modtage en returlabel på mail fra os.
4
Hvor kan jeg klage over mit køb?
Er du ikke tilfreds med din vare eller din ordre, tag endelig kontakt til os i kundeservice, så finder vi helt sikkert en løsning på problemet.
5
Min vare er beskadiget under transport - hvad gør jeg?
Hvis du modtager en vare, som er beskadiget ved modtagelse, skal du kontakte os hurtigst muligt på mail. Send gerne ordre ID, beskrivelse samt billede af skaden. Du har 14 dage til at rette henvendelse til os.
6
Hvordan gør jeg, hvis jeg skal foretage reklamation på en cykel?
Start med at sende en mail til [email protected] med dit ordrenummer, en beskrivelse af problemet og gerne billeder eller video. Vi vurderer herefter, om det er en reklamationsberettiget fejl, og giver dig besked om det videre forløb. Hvis vi sender en mekaniker ud for at undersøge cyklen, og fejlen ikke er dækket af reklamationsretten (f.eks. pga. slitage eller forkert brug), kan der blive opkrævet et gebyr på 1.000 kr. for undersøgelsen.