BLACK FRIDAY PRESALE - Spar optil 70%. Se alle tilbud her!

365 dages returret

Returret

Når du handler hos Cykelgear.dk, har du 365 dages returret.

For at få det fulde beløb retur, skal varen skal være i samme stand, som da du modtog den, og i original emballage. Den skal være ubrugt og alle dele skal medfølge. Varen skal pakkes forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transporten. Du er velkommen til at samle flere ordrer i samme returforsendelse. 

Du bærer selv risikoen for pakken, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering for afsendelse og evt. track and trace nummer. 

Vi behandler alle returordrer indenfor få dage, som de kommer ind. Pengene føres tilbage til det kort, som blev brugt, da ordren blev betalt. Ønsker du, at pengene skal tilbagebetales til en anden konto, oplyser du blot dine kontooplysninger - enten på en seddel i returpakken eller på en mail til os. 

 

Sådan returnerer du

Her er de steps, du skal igennem for at returnere en vare: 
 

  1. Gå til siden Opret retur
     
  2. Indtast et ordrenummer for ordre, som du ønsker at returnere, i boksen nederst på siden
     
  3. Klik ‘Læg i kurv’. En GLS returlabel koster 45 kr. 
     
  4. Gå til kassen og gennemfør din ordre som normalt
     
  5. Du modtager efter kort tid din returlabel, som er en QR-kode, på din mail
     
  6. Du kan aflevere din returpakke i din nærmeste GLS pakkeshop. Vis dem din tilsendte QR-kode
     
  7. GLS sender pakken retur til os. Returadressen er: Industrivej 5, 9575 Terndrup. Pakken skal sendes direkte til adressen og ikke til afhentning andetsteds
     
  8. Få en kvittering for afsendelse af pakken, når du indleverer pakken, så du har en dokumentation herfor

 

OBS: Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for cykler, arbejdsstanderne, cykelstativer, anhængere og lignede større varer. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500,- DKK. Kontakt os gerne, så hjælper vi med en god pris.

 

Ombytning af vare

Ønsker du at ombytte en vare, afgiver du blot en ny bestilling og sender den anden vare retur (se afsnit “Sådan returnerer du”). Dette betyder, at du ikke behøver vente på, at vi modtager din returvare, før du får tilsendt din nye ønskede vare. Du får herefter pengene tilbage for de varer, der returneres. 
 

Gavebytte

Har du fået en gave fra Cykelgear, som du ønsker at bytte, skal du følge proceduren for almindelig retur. Den eneste forskel er, at du skal huske at oplyse dine kontooplysninger, hvis pengene skal overføres til en anden konto end det kreditkort, som ordren blev betalt med. 

Ønsker du pengene retur til en anden konto, skal du sende os en mail med ordrenummer og kontooplysningerne, så sørger vi for at returnere pengene dertil. 

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du: 
 

  • har modtaget eller afhentet din vare
     
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse fra en samlet ordre, hvor varerne ikke leveres samtidig
     
  • får det sidste parti eller del i fysisk besiddelse, hvor dele eller partier ikke leveres samtidig

 

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du inden de 14 dage er gået kontakte Cykelgear med meddelelsen om, at du fortryder dit køb. Du kan desuden ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af din ordre. 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, fx montering af dæk og slange på hjul


 

Du mister din fortrydelsesret, hvis:
 

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
     
  • levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen


 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortryder du dit køb, tilbagebetaler vi beløbet for den eller de varer, som returneres. Returnerer du alle varer bestilt på en ordre, tilbagefører vi også beløbet for fragten, der blev betalt ved bestilling. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. Prisen for selve fragten hen til os (retur) betaler du selv uanset.

Vi gennemfører en tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du har givet os besked om at få pengene overført til en anden bankkonto.

 

I tilfælde af en værdiforringelse af varen, vil du hæfte for denne, og det fratrækkes købsbeløbet.

 

1
Hvor længe kan jeg bytte mine varer?
Hos Cykelgear har du 365 dages returret. Varen skal være i samme stand, som da du modtog den, og i original emballage. Den skal være ubrugt og alle dele skal medfølge. Varen skal pakkes forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transporten.
2
Hvordan returnerer jeg?
Det er nemt at returnere. Se de simple steps, du skal igennem. De står øverst på denne side under afsnittet "Sådan returnerer du".
3
Hvad koster det at returnere en vare?
Det koster 45 kr., hvis du vælger at bruge den GLS returlabel, som du kan købe hos os. Det er ret nemt og den findes på siden "Opret retur". Du må dog også gerne selv stå for fragten til vores adresse eller indlevere varerne i vores Click & Collect på vores lager i Terndrup.
4
Hvordan ombytter jeg?
Når du skal ombytte en vare, skal du sende din vare retur - og lægge en ny ordre på den vare, som du ønsker at ombytte til. Hvis kan desværre ikke håndtere en ombytning på nuværende tidspunkt. Du er også velkommen til at aflevere din ordre retur på vores lager i Terndrup.
5
Kan jeg bytte til en anden størrelse?
Ja, det kan du godt. Du skal returnere den vare, som du har nu. Derefter skal du bestille varen igen - nu i den anden størrelse, som du ønsker i stedet. Du skal altså sende din vare retur og lægge en ny ordre. Hvis kan desværre ikke håndtere en ombytning på nuværende tidspunkt. Du er også velkommen til at aflevere din ordre retur på vores lager i Terndrup.
6
Hvordan får jeg en returlabel?
Du kan købe en returlabel til 45 kr. under "Opret retur".
7
Hvornår modtager jeg min returlabel?
Din returlabel bliver sendt til din mail som en QR-kode, ofte kommer den med det samme, dog kan der gå op til en time fra bestilling. QR-koden får du blot skannet ved indlevering af dine returpakke, på den måde slipper du for selv at skulle printe den. Det er hurtigt og nemt.
8
Hvornår får jeg penge tilbage på min returvare?
Vi behandler alle returordrer indenfor få hverdage, som de kommer ind - ofte den samme dag. Pengene føres tilbage til det kort, som blev brugt, da ordren blev betalt. Hvis du har fået nyt kort eller ønsker pengene retur til anden konto, kan du ligge en seddel i pakken med dine kontooplysninger, så overfører vi gerne pengene til dig.
9
Hvordan bytter jeg en gave?
Har du fået en gave fra os, som du ønsker at bytte, skal du følge proceduren for almindelig retur. Den eneste forskel er, at du skal huske at oplyse dine kontooplysninger, hvis pengene skal overføres til en anden konto end det kreditkort, som ordren blev betalt med. Læs mere længere oppe på denne side under afsnittet "Gavebytte".