Grand Prix dækket er anerkendt som et af de bedste allround racer dæk til racercykler i verdenen
Continental har nu lanceret den nye variant 5000S TR Tubeless versionen som også bliver brugt af de største ryttere på de største cykel scener
Grandprix 5000 dækket er blevet forbedret og udviklet så det nu er:
- 20% hurtigere
- 28% Stærkere (bedre punkteringsbeskyttelse)
- 50 gram lettere
Og de forbedringer har allerede vist sit værd ved at være på den vindende cykel til VM i belgien og førte også Colbrelli til sejr i det legendariske Paris-Roubaix
Continental har opnået disse forbedringer ved at nytænke tubeless dækket
GP5000 s dækket har nemlig fået en helt ny 2 delt opbygning som ikke alene giver dækket en lavere vægt og en bedre rullemodstand, men det gør også at dækket nu er lettere at få på cyklen
Dette skyldes også at dækket er lavet "hookless" kompatibelt og kan bruges på fælge lavet til almindelige foldedæk samt fælge lavet til Tubeless
Den nye konstruktion betyder også der er ændringer til det maksimale dæktryk:
Dæk Størrelse: | 700x25c | 700x28c | 700x30/32c | 650x30/32c |
Max Tryk på "hooked" fælge | 7.5 Bar / 109 PSI | 6.5 Bar / 94 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max Tryk på "hookles" følge | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max invendig fælgbredde | 21c | 25c | 25c | 25c |
Dækket er i størrelsen 700 x 32c (32-622) og er lavet med det hurtige BlackChili compound som sammen med Vectran Breaker materialet giver et særdeles fantastisk all round racer dæk
Vægt:
700x25c – 250g
700x28c – 280g
700x30c – 300g
700x32c – 320g
Grand Prix dækket er anerkendt som et af de bedste allround racer dæk til racercykler i verdenen
Continental har nu lanceret den nye variant 5000S TR Tubeless versionen som også bliver brugt af de største ryttere på de største cykel scener
Grandprix 5000 dækket er blevet forbedret og udviklet så det nu er:
- 20% hurtigere
- 28% Stærkere (bedre punkteringsbeskyttelse)
- 50 gram lettere
Og de forbedringer har allerede vist sit værd ved at være på den vindende cykel til VM i belgien og førte også Colbrelli til sejr i det legendariske Paris-Roubaix
Continental har opnået disse forbedringer ved at nytænke tubeless dækket
GP5000 s dækket har nemlig fået en helt ny 2 delt opbygning som ikke alene giver dækket en lavere vægt og en bedre rullemodstand, men det gør også at dækket nu er lettere at få på cyklen
Dette skyldes også at dækket er lavet "hookless" kompatibelt og kan bruges på fælge lavet til almindelige foldedæk samt fælge lavet til Tubeless
Den nye konstruktion betyder også der er ændringer til det maksimale dæktryk:
Dæk Størrelse: | 700x25c | 700x28c | 700x30/32c | 650x30/32c |
Max Tryk på "hooked" fælge | 7.5 Bar / 109 PSI | 6.5 Bar / 94 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max Tryk på "hookles" følge | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI | 5.0 Bar / 73 PSI |
Max invendig fælgbredde | 21c | 25c | 25c | 25c |
Dækket er i størrelsen 700 x 32c (32-622) og er lavet med det hurtige BlackChili compound som sammen med Vectran Breaker materialet giver et særdeles fantastisk all round racer dæk
Vægt:
700x25c – 250g
700x28c – 280g
700x30c – 300g
700x32c – 320g
Continental Grand Prix 5000 S TR Foldedæk 700 x 32c
* Gratis fragt over 349,00 kr.